Het aftellen is begonnen

26 februari 2023 - Voorburg, Nederland

Het is bijna zover. Afrondende fase op werk.

Alles is geregeld voor de grote tocht door Amerika. De route van de Trans American Trail wacht op mij. Een route van 6.800 kilometer van oost naar west door het noorden van de Verenigde staten.

Na weken van plannen zijn alle voorbereidingen afgerond. Mijn ESTA om het land in te mogen is in de pocket, de tickets zijn geboekt, mijn fiets is klaargemaakt, en staat in een grote transport doos, net als ik te popelen om te vertrekken.

11 mei zal een vliegtuig van Aer Lingus mij van Amsterdam naar Washington brengen met een tussenstop in Dublin. Ik heb een road-side motel voor twee nachten geboekt om ook een dag door het centrum van Washington te kunnen wandelen en alle bezienswaardigheden in mij op te nemen.

13 mei begint het grote fietsavontuur vanaf Manassas, Virginia naar Portland, Oregon.

Op deze site zal ik tijdens de tocht alle hoogte en dieptepunten proberen vast te leggen en een ding staat vast. Dit wordt een reis om nooit te vergeten…