Easy peasy... Of toch nie?

20 juni 2023 - Jeffrey City, Wyoming, Verenigde Staten

De bedoeling vandaag was simpel.

Een kleine 80 kilometer fietsen van Saratoga naar Rawlins. Daar op ons gemak wat wandelen en gluren. Dan morgen naar Jeffrey City waar een gastvrije kerk ons onderdak zou bieden.

Maar ja, wij zijn vertrokken om zes uur in de ochtend en de wind was matig vervelend. Dus om elf uur bereikte wij Rawlins al. Tja dat bracht verwarring in de gelederen. Zullen we blijven? Nu al illigaal onze tent opzetten? Wat gaan we al die tijd doen?

Na beraad en een blik op de plaatselijke weerapp te hebben  geworpen besloten wij door te fietsen naar Jeffrey City. Zo werden 80 kilometers en 175!

Nou was dit de eerste 70 extra geen probleem pas na Muddy Gap werd het vervelend. Vol de wind in de snufferd!

En dan is het een stuk minder aantrekkelijk om hier te fietsen. Maar er was niet tussendoor om naar uit te wijken. Dus doorbijten.

Na een paar uur afzien in de hitte en met flinke tegenwind hebben wij onze slaapplaats bereikt, wederom een kerk maar deze keer een afgedankte . Gezellig maar zeer sober.

Onze slaaplekInterieur van de kerk

Ook het dorp, als je het als zo mag noemen, heeft geen beschikking over middenstand. Een zeer povere bar was al dat er was. En die heb ik dan maar bezocht voor een wel verdiend biertje.

Jezelf verwennen na een zware dag

Morgen wordt het 100 max. Weer met flinke tegenwind. En slapen via warmshowers bij een Amerikaans gezin. Ben benieuwd.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade