Nog 1 dag op het zadel, en laatste avond in de tent

12 juli 2023 - Manzanita, Oregon, Verenigde Staten

Laatste avond kamperen,het is zover.
Heb net voor de laatste keer mijn kookstel tevoorschijn gehaald, gasfles gebruikt en een kant en klaar zakje pasta opgewarmd.
Heerlijk!

We slapen ook voor de laatste keer in onze tent.

Laatste keer in de tent (deze reis dan)

Voor de laatste keer slapen op een State Park.
Een park gerund door de staat. Deze hebben altijd beschikking over een toilet. En bijna altijd water. De grotere parken beschikken over een douche gelegenheid. Voor een plek op zo een park moet je vaak reserveren en altijd betalen. Er zijn altijd plaatsen voor fietsers en wandelaars. Goed geregeld nietwaar?

Er is hier op het staatskampeerterrein de mogelijkheid om je spullen die je niet meer gebruikt achter te laten voor andere 'hikers en bikers' die mogelijk de andere kant op fietsen of wandelen en nog een hele lange reis te gaan hebben. Daar heb ik mijn gasfles, muggenspray en boek achtergelaten. Het is nu ook tijd om bagage te lozen.

Gek hoe dingen lopen.
Een week geleden wilde ik wel naar huis en nu het zo dichtbij komt heb ik geen zin om naar huis te gaan. Een stukje verder fietsen zit er lichamelijk en geestelijk nog prima in!

Ben nu met Owen richting het strand. Wij zitten heel dichtbij het strand maar die kleine pielemuis wil geen zand in zijn schoenen dus die is aan het wandelen alsof hij poep in zijn broek heeft haha. Dit is een gevalletje 'je moet erbij zijn'.
Hij heeft nu toch besloten om zijn schoenen en sokken uit te trekken. Prachtig!

BeachDuinen en bergen

Het is werkelijk een prachtige omgeving hier.
Zojuist mijn eerste slang gezien. Een klein exemplaar Pacific Coast garter snake volgens de boswachter. Och en hij zal het weten. Ik weet alleen dat ie groen was en begon te sissen naar mij.

Morgen hebben maar 70 km te gaan.
We zullen weer vroeg vertrekken zoals we altijd doen maar dat betekent dat we ook vroeg aankomen in een Astoria en onze bus vertrekt pas Om 5 uur.
We hebben dus tijd genoeg om te doden.

Ik kijk er naar uit om mijn fiets over het zand de zee in te trekken. Dat is de traditie. Je voorwiel in het water. Maar ik ben niet happig om zout water op mijn geliefde fiets te sprenkelen.
Ik denk dat ik dan toch kies voor een koffie en/of biertje op het terras.

1. Manuela:
    13 juli 2023
    Ineens is het dan zover dat het klaar is ....zo stom altijd . Fijne terug reis en tot gauw x
  2. Gerrie Toetenel:
    14 juli 2023
    Dat heb je goed gezien. En zoveel sneller dan verwacht. Erg leuk om te doen maar nu het klaar is wil ik naar huis haha
  3. Ray Camelia:
    Echt respect Geer!
  4. Gerrie Toetenel:
    14 juli 2023
    Bedankt Ray! Tot volgende week. Een week eerder klaar betekend een week eerder kunnen (en willen) werken 🥳
  5. Alies:
    13 juli 2023
    Wat gaat het toch snel om he. Maar wat een prachtig avontuur. Nog ff genieten en voor later goede reis💋
  6. Gerrie Toetenel:
    Dank Alies, de tijd is voorbij gevlogen. Tot snel