Candyland

15 juli 2023 - Astoria, Oregon, Verenigde Staten

169LBS ofwel 75kg.

Dat geeft de weegschaal in het hotel aan. Dat betekend dat ik maar een beetje ben afgevallen en al helemaal niet rond mijn tummy.

Hoe dat komt? Snoep, chips, koek, burgers, milkshakes en ijs! En allemaal in belachelijke hoeveelheden. Er is hier zoveel vreselijk veel keus dat het niet normaal meer is. Ik zal twee voorbeelden geven;

1) Limonade in de vele fastfood winkels kun je onbeperkt in je normal, medium of large beker gooien. Ja deze drie maten zijn er beschikbaar. Small bestaat hier niet. Op geen enkele manier overigens maar daar een andere keer meer over. En dan heb je nog de limonade keuzes. Er is hier het gebruikelijke assortiment verkrijgbaar, in cola in alle varianten, fanta en ijsthee. Maar ook limonades in alle kleuren en (fruit) smaken die er bestaan. Een automaat is hier ook voorzien van een touchscreen die de klant via het merk naar de vele smaken brengt. Deze machine kan dan ook gepaard gaan met een lange wachtrij.

2) chocoladerepen of wel candybars. Al sinds ik een klein ventje ben kijk ik naar Amerikaanse series en films en speel ik Amerikaanse games.  En dan zie je de meest uiteenlopende repen voorbij komen. En wat gebeurt er dan als je daadwerkelijk in de States bent? Jawel, je gaat ze allemaal proberen. En dat is geen gemakkelijke taak. Vooral niet omdat de verschillende staten ook nog eens verschillende repen, die alleen locaal bekend zijn, verkopen! En oh oh oh wat zitten er lekkere repen tussen.

FudgeSalted caramel

Alle merken die wij hebben zijn hier te koop maar dan wel in minimaal 4 verschillende varianten. Neem de Milky Way. Die ben ik hier in 6 varianten tegen gekomen! MW dark, MW salty caramel, MW fudge, MW cookie, MW mint en de laatste ben ik even vergeten. Dit geld voor KitKat en Snickers enz enz....

Mijn favoriete repen zijn:

1) Zero bar 2) KitKat churros 3) Tootsy roll 4) Milky Way fudge 5) Colorado mountain

En zo kan ik ook vertellen over mijn favoriete ijs, de zogeheten sherbet ijs, de Tillamook anderhalve liter verpakking met peaches en cream of de geweldige strawberry snowball van de voor ons onbekende fastfoodketen Sonic!

Sonic snowballTillamook peachesTillamook cherry

Ja dit is geen gemakkelijke reis geweest. Probeer maar eens een pak beef jerky weg te happen en daarna een pak ijs te laten verdwijnen . Maar mijn god wat heb ik genoten!

1. Oukje:
    15 juli 2023
    Wat jammer voor je dat je al dat lekkers daar moet laten.
    Maar nu weet hoe de mensen daar op overgewicht blijven.
    Maar het is beter dat jij jezelf tegoed hebt gedaan aan eten en drinken in plaats van de daar loslopende vrouwen 😱🙀
    Als je thuis bent kun je je weer tegoed doen aan de calorieën van Marcel 😜
  2. Gerrie Toetenel:
    16 juli 2023