Have a good one!

5 juli 2023 - John Day, Oregon, Verenigde Staten

De magische grens van 50 dagen op het zadel ben ik gepasseerd. En dat heeft mij gisteren een biertje opgeleverd. Volgens mij zelfs drie!

Deze is voor mij

Dit was een heerlijke dag. In de ochtend veel kilometers gemaakt en de eerste twee van drie bergpassen bedwongen voor de ergste hitte toesloeg.

Route volgen

Na 95 kilometer is het hoogste punt bereikt en rest ons nog een afdaling van 35 kilometer naar John Day. Maar niet voordat ik in Prairie City een koffie en citroencake naar binnen heb gewerkt. Een klein maar gezellig souvenir / coffee winkeltje wist mijn aandacht te trekken door er twee randonneur fietsen voor te zetten. En precies naast deze winkel zit een supermarkt om de tassen te vullen. Ik heb hier gebruik van gemaakt door 2 sinaasappels te kopen. En een zakje met gedroogde worstjes. Voor de vitaminen en eiwitten.

Koffie tijd

Als je zeven uur op je zadel zit heb je tijd om na te denken. Over heel veel zaken. Een van de dingen waarover ik heb nagedacht, en die ik wil delen, is de tijdlijn voor de rest van mijn reis.
Zoals het er nu uitziet zal ik de laatste 800 kilometer heb afgelegd op 13 juli. Dat is te snel. Ik wil pas 15 juli aankomen in Astoria.
Op deze dag gaat er een Amerikaan die ik heb ontmoet in Oxbow terug van Astoria naar Portland. En laat hij mij nou net een lift hebben aangeboden met al mijn spullen.

Dat betekend dat ik nog 2 rustdagen kan inplannen. Vanavond ga ik met Owen en Rodney overleggen waar en wanneer wij dit kunnen doen.
Rodney wil zo snel mogelijk naar de kust, hij is er klaar mee en Owen wil wel rustdagen inplannen maar op goedkope locaties. Dat wordt dus even puzzelen.

Tenten staan

Maar een ding staat vast. Binnen twee weken is dit avontuur voorbij. Maar wat een herinneringen zal ik hier aan overhouden

1. Ray Camelia:
    6 juli 2023
    Als ik zo door je route logboek heen scroll en op de kaart kijk waar je al geweest bent.. ben ik echt benieuwd naar al je verhalen en alle rare Amerikaanse gewoontes die je hebt meegemaakt.. Wat een avontuur zeg!
  2. Gerrie Toetenel:
    6 juli 2023
    Oh Ray, ik zou niet weten waar te beginnen. Om bij jou interesses te blijven kan ik vertellen over het gemak waarmee ik al meerdere keren wapens had kunnen kopen? Of hoeveel 'gewone' burgers er gewapend over straat gaan.